Resident Evil: Revelations

Har sedan ett par dagar tillbaka varit helt överförtjust i mitt nyaste spel till 3DS; Resident Evil: Revelations <3 Ser sjukt mycket fram emot måndagen då jag förmodligen får min circle pad som jag var tvungen att beställa för att den var slut precis över allt O_O Oh well, fick testa en igår iaf och det kommer lätt vara värt pengarna ;D

Circle pad pro gör så att du kopplar på som en dockningsstation på ditt 3DS som ger dig en extra circle pad att styra med. Du får då samma baskontroller som du har på ett fps till vilken annan konsoll som helst. Du går med vänster, styr med höger och sen är det väl lite variationer på hur du skjuter, byter vapen etc etc.

Resident Evil är rent generellt ett riktigt bra spel. Det enda som är synd är att Nintendo inte klämt ut det där lilla extra på övre skärmen för att få ut en högre upplösning och därmed mycket snyggare 3DS-spel. På skarpa spel som RE så syns det tyvärr att det inte är världens bästa skärm man spelar på. Annars är allt jävligt snyggt. Bra grafik, kontroll, spänningsfaktor och handling. Jag gillar episodsystemet och missionsystemet (achievements) man gjort, men måste kritisera kreativiteten man haft när man gjort monster/virus då alla mer eller mindre påminner om varandra. Finns några med unikt utseende, men det är de få som har det.


Nu ska jag fortsätta pressa vidare, har kommit strax över halvvägs genom spelet utan att vilja stressa för att kunna ge det en chans med circle pad pro. Men jag antar att jag får spara Hard Mode tills dess xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0