Mission Impossible och Foajépass

Började dagen lite chill med en skön sovmorgon, sen in till stan för att fixa biljetter till premiären av Mission Impossible: Ghost Protocol. Gick och såg den med min goda vän Joy som förhoppningsvis tyckte att den var lika bra som jag tyckte ;D Filmen var en riktigt bra uppföljare till trean tyckte jag, den hade allt man letar efter i en actionrulle och lite till! Spänning, humor, bra vändningar, och framför allt en riktigt bra story! Många filmer som folk anser vara alldeles för bra än vad de egentligen är (däribland James Bond-filmerna som jag åter konstaterade för ett par veckor sen att de är helt värdelösa -.-), mest för att de saknar en fin röd tråd genom filmen eller bakgrundsstory. Högsta betyg till Mission Impossible i alla fall, grymt bra jobbat med den filmen!

Under Foajépasset så hände det en del spännande saker. Tror jag under ett insläpp till Salong 1 träffade på minst 3 personer jag kände då, där ett möte blev lite speciellt. Träffade på en gemensam bekant till min bästa kompis Tobias. Han frågade om jag kände igen honom och då svarade jag nej eftersom jag faktiskt bara träffat den människan en gång tidigare. Då börjar han högt förklara medens mina kollegor hör hur jag slagit ner Tobias så han åkt in på sjukhus med en förstörd rygg xD Men då måste jag förklara att så är inte fallet, det var så att Tobbe utmanade mig till en brottningsmatch (han var lite full, han gör normalt sett inte så). Vi var utomhus och jag ville inte brottas mot honom på asfalten då det kunde bli en hård landning i så fall så vi gick iväg till en lekpark där det fanns härlig och mjuk sand att landa i. Matchen börjar med att jag går på hans ben för att fälla honom men han springer bakåt samtidigt som jag håller i honom och eventuellt så faller han bakåt med mig över sig och slår i ryggen i räcket på en rutschkana D: Efter ett tag så kommer ambulansen och jag var med honom hela tiden med så pass dåligt samvete att jag inte vet om jag haft värre någon gång.

Det hela var alltså en olycka, och Tobias rygg är bra sen många månader tillbaka!
Så åter igen på bion, så var det dessutom ett par byggarbetare där som ställde upp säkert den coolaste reklamskylten jag sett som föreställer en skulptur av en BMW. De som har vägarna förbi borde definitivt ta en titt på den, den står uppe vid glasrutorna på Sergel nära salong 1-4.


Nu ska det hur som helst sovas, är helt väck känner jag och jag ska upp om 7 timmar för att jobba igen xD God natt folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0